loading...
universe
m بازدید : 288 شنبه 08 تیر 1392 نظرات (0)
سنما گراف چیست و چطور می توان عکس سینماگراف گرفت؟
 سینماگراف به تصاویری گفته می‌شود که بخشی از آنها در حال حرکت هستند. درست همانند عکس های جادویی هری پاتر.
شاید تابحال این گونه از عکس ها را دیده باشید. اگر هنوز هم واژه سینما گراف برای شما کاملا معنا نشده به عکس های زیر توجه کنید.




Cinemagraf: Una impactante aplicación lenticular


چطور می توان عکس سینماگراف ساخت؟

اگر شما هم از این عکس های خوشتان آمده و می خواهید یکی از آنها را برای خود بسازید باید به شما بگوییم که کار خیلی سختی را پیش رو ندارید. امروز دریچه برای شما نرم افزارهای لازم برای ساخت سینما گراف را آماده کرده است.
برای ساخت این نوع تصاویر از ابرازهای مختلفی می‌توان استفاده کرد. ما در این نوشته به بررسی چند نرم‌افزار موبایل خواهیم پرداخت که استفاده از آنها بسیار ساده است.
برنامه‌های آیفون

۱. Cinemagr.am

با استفاده از این نرم‌افزار رایگان یک ویدئو گرفته و سپس بخشی از این فیلم را برای ساخت تصویر ثابت استفاده خواهید کرد. در مرحله بعد جایی از تصویر را که می‌خواهید متحرک باشد را هایلایت می‌کنید. حالا سرعت پخش فیلم را انتخاب کرده و جها پخش فیلم را نیز تعیین کنید. 

در نهایت هم می‌توانید فیلترهایی را به تصویر اضافه کنید. این نرم‌افزار به شدت مشابه اینستاگرام است و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید آنرا علاوه بر شبکه‌های اجتماعی معمول در شبکه اجتماعی خود نرم‌افزار نیز به اشتراک بگذارید. 

   برای دریافت لینک دانلود Cinemagr.amاینجا را کلیک کنید.

۲.  Flixel

راز ساخت تصاویر سینماگراف خوب ثابت نگاه‌ داشتن دوربین است. این نرم‌افزار هنگام پردازش تصاویر به شما خواهد گفت که آیا تصاویرتان لرزش بیش از حد دارند یا خیر. با استفاده از این نرم‌افزار تنها ۴ ثانیه فرصت دارید تا فیلم مورد نظر خود را ذخیره کنید. سپس می‌توانید این فیلم را بریده و با اضافه کرده فیلتر تبدیل به یک سینماگراف کنید. 

 

Flixels

   برای دریافت لینک دانلود Flixel اینجا را کلیک کنید. 

با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید کل فیلم را تبدیل به تصویر کرده و یک تصویر متحرک داشته باشید و یا باهایلایت کردن بخشی از تصویر یک سینما‌گراف بسازید.

در این نرم‌افزار هم امکانات به اشتراک گزاری فراهم شده است. البته امکان نگه‌داری تصاویر به صورت خصوصی هم فراهم است. در نهایت می‌توانید این تصاویر را با ۲ فرمت MP4 و GIF در ذخیره کنید. 

۳. Kinotopic

این نرم‌افزار هر سینماگراف را یک کینوس (kinos) می‌نامد. برای ساخت هر کینوس ۳ ثانیه برای ضبط تصویر فرصت دارید. البته می‌توانید ۳ ثانیه از تصویری را هم که قبلا با دوربین آی‌فون گرفته‌اید را استفاده کنید. سپس فیلتر مورد نظر خود را افزوده و جایی از فیلم را که می‌خواهید متحرک باقی بماند را هایلایت کنید. 

kinotopic

ویژٰگی شاخص این نرم‌افزار در منوی Settings نهفته است. اگر تصویری را که گرفته‌اید لرزش زیادی داشته باشد می‌توانید در این قسمت لرزش آن را بگیرید. 

برای دریافت لینک دانلود Kinotopic اینجا را کلیک کنید.

۴. ICinegraph

کار را مانند همیشه با گرفتن فیلم و یا انتخاب فیلمی‌ که قبلا گرفته‌اید شروع کنید. ویژگی‌ بارز این نر‌م‌افزار نداشتن محدودت در مدت زمان فیلم‌برداری است. در مرحله بعدی یک بخش از فریم‌های گرفته شده را برای کار انتخاب می‌کنید. سپس بخشی از تصویر را که می‌خواهید متحرک باشد را انتخاب می‌کنید. البته در این نرم‌افزار هم می‌توانید یک تصویر تمام متحرک بسازید. 

icinegraph


برنامه‌های آندروید

۱. Fotodanz

با اجرای این نرم‌افزار ۳ تا ۵ ثانیه می‌توانید فیلم بگیرید. در این نرم‌افزار برخلاف برنامه‌های دیگر باید دور محلی که می‌خواهید متحرک بماند یک دایره ترسیم کنید. در مرحله بعد می‌توانید پیش‌نمایش کار را ببینید و در صورت لزوم اصلاحات لازم را انجام دهید. در این نرم‌افزار هم می‌توانید از فیلترهای متفاوتی برای تصویر استفاده کنید. 

fotodanz

 برای دانلود برنامه Fotodanz اینجا را کلیک کنید.

۲. Pictoreo

قبل از شروع استفاده از این نرم‌افزار باید در آن ثبت‌نام کنید. تنها ۳.۵ ثانیه برای گرفتن فیلم فرصت دارید و با هایلایت کردن بخش مورد نظر فیلم را می‌سازید. سپس پیش‌نمایش کار را دیده و می‌توانید آن‌را اصلاح کنید. دقت کنید که فایلهای ساخته شده توسط این نرم‌افزار با فرمت MP4 هستند. 

pictoreo

برنامه ویندوز فون
1- Cinemagraph
این برنامه برای ایجاد تصاویر سینما گراف در گوشی های ویندوز فون طراحی شده است. در این نرم افزار هم تنها کافی است تا محدوده ای را که می خواهید تا متحرک باشد را انتخاب کنید و عکس متحرک خود را بسازید.
 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟
    از کدام سیستم عامل در گوشی خود استفاده میکنید؟
    دوست دارید وب در کدام زمینه فعالیت بیشتری کند؟
    از کدام برند استفاده میکنید یا خوشتان می اید؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 242
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 283
  • باردید دیروز : 60
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 965
  • بازدید ماه : 2,124
  • بازدید سال : 13,988
  • بازدید کلی : 138,206
  • کدهای اختصاصی